A rubinettula valvula è [1] na valvula a passari dritta ca s'apri e si chiudi vilocimenti, e è macari cumunimenti usata pi media cu particeḍḍi suspesi a causa di l'effettu di cancillazzioni dû muvimentu ntra li supirfici dû sigillu dâ viti e la prutizzioni cumpleta contra lu cuntattu cû menzu ca scurri quannu è cumpletamenti apertu. N’àutra carattirìstica mpurtanti è ca è fàcili adattàrisi a custruzzioni multicanali, accussì ca na valvula pò aviri dui, tri o macari quattru canali di purtata diversi. Chistu simplifica la pruggettazzioni dû sistema di tubbi, arridduci la quantitati di valvuli usati e arridduci na para di cunnissioni nicissari pi l'attrizzatura.
Comu funziona Valvuli curubinettucorpi cu fori attraversu comu parti d'apirtura e chiusura. Lu corpu dâ spina gira cû stelu [2] pi uttèniri l'azzioni di apirtura e chiusura. La valvula nica e spaccata è canusciuta macari comu “cocker”. Lu corpu dû spinu dâ valvula dû spinu è suprattuttu nu conu (c'è macari nu corpu a cilìnnaru), ca è abbinatu â supirfici di l'urificiu cònicu dû corpu dâ valvula pi furmari na coppia di sigillatura. La valvula a spina è lu primu tipu di valvula usata, cu na struttura sèmplici, n'apirtura e na chiusura viloci e na vascia risistenza ê fluidi. Li valvuli a tappu urdinari si basanu ncapu lu cuntattu direttu ntra lu corpu dû tappu di mitaḍḍu finitu e lu corpu dâ valvula pi sigillari, accussì la sigillatura è scarsa, la forza di apirtura e chiusura è granni, fàcili di purtari, e di sòlitu ponnu èssiri usati sulu a prissioni vascia (nun cchiù auta di 1 megapascal) e diamitru nicu di mm0
Classificari
Sicunnu la furma strutturali, si pò spàrtiri nta quattru tipi: valvula a spina stritta, valvula a spina autusigillanti, valvula a spina e valvula a spina iniettata d'ogghiu. Sicunnu la furma dû canali, si pò spàrtiri ‘n tri tipi: valvula a spina dritta, valvula a rubinettu a tri vie e valvula a spina a quattru vie. Ci su puru valvuli a spina a tubbu.
Li valvuli a spina su’ classificati pi usu ntra cui: valvuli a spina a sigillatura morbida, valvuli a spina a sigillatura dura lubrificati cu ogghiu, valvuli a spina a poppet, valvuli a spina a tri vie e a quattru vie.
Vantaggi
1. La valvula dû tappu è usata pi funziunamentu friquenti, e l'apirtura e la chiusura sunnu viloci e liggeri.
2. La risistenza ô fluidu dâ valvula dû tappu è nica.
3. La valvula spina havi na struttura sìmprici, grannizza rilativamenti nica, pisu liggiru e manutinzioni fàcili.
4. Bona prissioni di sigillatura.
5. Nun è limitatu dâ dirizzioni di stallazzioni, e la dirizzioni di flussu dû menzu pò èssiri arbitraria.
6. Nisciuna vibrazzioni, vasciu scrùsciu.
Valvuli di canceddu a sigillatura morbida
La valvula di canceḍḍu di sigillatura morbida, la valvula nnustriali, la valvula di canceḍḍu di sigillatura morbida parti d'apirtura e di chiusura sunnu ram, la dirizzioni di muvimentu dû ram è pirpinniculari â dirizzioni dû fluidu, la valvula di canceddu pò èssiri sulu cumpletamenti aperta e chiusa, nun pò èssiri arriggistrata e accilirata. Lu ram havi du’ supirfici di sigillatura, la valvula di canceḍḍu a modalità cchiù usata du’ supirfici di sigillatura fòrmanu nu cunu, l’àngulu dû cunu cancia cchî paràmitri dâ valvula, lu diamitru numinali è DN50~DN1200, la timpiratura di funziunamentu: ≤200°C.
Principiu dû pruduttu
La piastra di canceddu dû cunuvalvula di canceddue pò èssiri fattu nta nu nzemi, ca si chiama canceddu rìggidu; Si po fari macari nta nu ram ca po pruduciri na liggiera quantità di difurmazzioni pi migghiurari la so manifatturabbilità e cumpensari la diviazzioni di l'angulu di supirfici di sigillatura ntô prucessu di prucissamentu, chiamatu ram elàsticu.
Sigillu morbiduvalvuli di canceddusunnu divisi 'n dui tipi: asta apertavalvula di canceddu di sigillatura morbidae sigillu morbidu a canna scuravalvula di canceddu. Di sòlitu c'è nu filu trapezzuidali ntâ barra di sollevamentu, ca cancia lu muvimentu rutativu 'n muvimentu liniari attraversu lu datu ntô menzu dû ram e la scanalatura di guida ntô corpu dâ valvula, vali a diri la turcenti di funziunamentu ntâ spinta di funziunamentu. Quannu la valvula è aperta, quannu l'autizza di l'ascensuri dû ram è avali a 1:1 voti lu diamitru dâ valvula, lu flussu dû fluidu è cumplitamenti senza ostaculi, ma chista pusizzioni nun pò èssiri cuntrullata duranti lu funzionamentu. Nta l'usu riali, è marcatu dû vertici dû fustu, zoè la pusizzioni ca nun si pò grapiri, comu la sò pusizzioni cumpritamenti aperta. Pî tèniri cuntu dû bloccu a causa dî canciamenti di timpiratura, di sòlitu veni apertu â pusizzioni dû àpici e poi riturnatu arrè 1/2-1 girata comu la pusizzioni dâ valvula cumpletamenti aperta. Pirciò, la pusizzioni cumpletamenti aperta dâ valvula è ditirminata dâ pusizzioni dû ram (cioè dû cursu). Chistu tipu di valvula giniralmenti s’avissi a nstallari orizzuntalmenti ntô cunnuttu.
Richiesti ginirali
1. Li spicificazzioni e li catigurìi divalvuli di canceddu a sigillatura morbidaavissiru a suddisfari li riquisiti dê ducumenti di pruggettazzioni dê gasdotti.
2. Lu mudeḍḍu dâ valvula di canceḍḍu di sigillatura morbida avissi a ‘nnicari li riquisiti di nùmmaru standard nazziunali ‘n basi a iḍḍu. Si è nu standard ‘mprisiariu, avissi a èssiri ‘ndicata a discrizzioni rilevanti dû modellu.
3. La prissioni di travagghiu dûvalvula di canceddu di sigillatura morbidarichiedi la prissioni di travagghiu dû cunnuttu ≥, senza nfruenzari lu prezzu, la prissioni di travagghiu ca la valvula pò suppurtari avissi a èssiri cchiù granni dâ prissioni di travagghiu riali dû cunnuttu, e ogni latu dâ valvula di canceddu di sigillatura morbida avissi a èssiri capaci di risistiri 1,1 voti lu valuri di pirdita di prissioni di travagghiu dâ valvula senza;
4. Lu standard di pruduzzioni divalvula di canceddu di sigillatura morbidaavissi a ‘nnicari u nùmmaru standard nazziunali basatu supra chistu, e si è nu standard ‘mprisiariu, u documentu ‘mprisiariu avissi a èssiri alligatu ô cuntrattu ri acquisizzioni.
Secunnu, lu matiriali dâ valvula dû canceddu di sigillatura morbida
1. Lu matiriali dû corpu dâ valvula avissi a èssiri ghisa, ghisa, acciaiu ‘nossidabbili, 316L, e lu gradu e li dati di prova fìsica e chìmica riali dâ ghisa avissiru a èssiri ‘ndicati.
2. Lu matiriali dû stelu avissi a sfurzarisi pû stelu d'acciaiu 'nossidabbili (2CR13), e la valvula di granni diamitru avissi puru a èssiri nu stelu ntagghiatu d'acciaiu 'nossidabbili.
3. Lu datu è fattu di ottoni d'alluminu ghisatu o di bronzu d'alluminu ghisatu, e la durizza e la risistenza sunnu cchiù granni di chiḍḍa dû stelu dâ valvula.
4. La durizza e la risistenza dû matiriali dâ buccia dû stelu nun avissi a èssiri cchiù granni di chiḍḍu dû stelu dâ valvula, e nun avissi a èssiri na curruzzioni elettruchìmica cû stelu dâ valvula e lu corpu dâ valvula ‘n cunnizzioni di ‘mmersioni ‘n acqua.
5. Lu matiriali dâ supirfici di sigillatura
(1) Li tipi di sigillu morbiduvalvula di canceddus sunnu diversi, e li mètudi di sigillatura e li riquisiti di matiriali sunnu diversi;
(2) Pî valvuli a canceddu a cunu urdinariu, s’avissi a spiegari lu matiriali, lu mètudu di fissaggiu e lu mètudu di macinazzioni di l’aneddu di ramu;
(3) dati di provi fìsicuchìmichi e igiènichi dâ valvula di canceḍḍu di sigillatura morbida e matiriali di rivestimentu dâ placca dâ valvula;
6. Imballaggiu dû fustu dâ valvula
(1) Picchì lu sigillu morbiduvalvula di cancedduntâ riti di tubbi di sòlitu è raramenti apertura e chiusura, l'imballaggiu è nicissariu èssiri inattivu pi diversi anni, e l'imballaggiu nun è 'nvicchiatu, e l'effettu di sigillatura si manteni pi tantu tempu;
(2) L'imballaggiu dâ valvula avissi puru a èssiri pirmanenti quannu è suggettu a friquenti apirtura e chiusura;
(3) ‘n vista dî riquisiti supra, l’imballaggiu dû fustu dâ valvula s’arrifirìsci a nun èssiri scanciatu pâ vita o cchiù assai di deci anni;
(4) Si l’imballaggiu havi a èssiri canciatu, lu pruggettu dâ valvula pneumàtica avissi a cunzidirari li misuri ca ponnu èssiri canciati ‘n cunnizzioni di prissioni di l’acqua.
Terzu, lu miccanìsimu upirativu dû sigillu morbiduvalvula di canceddu
3.1 La dirizzioni di apirtura e chiusura dâ valvula di canceḍḍu di sigillatura morbida duranti lu funzionamentu avissi a èssiri chiusa ‘n sensu urariu.
3.2 Siccomu la valvula pneumàtica rintra la riti di tubbi veni spissu aperta e chiusa manualmenti, lu nùmmaru di giri di apirtura e chiusura nun avissi a èssiri troppu, vali a diri ca la valvula di granni diamitru avissi puru a èssiri ntra 200-600 giri.
3.3 Pî facilitari l’upirazzioni di apirtura e chiusura di na pirsuna, la turcenti massima di apirtura e chiusura avissi a èssiri di 240N-m ‘n cunnizzioni di prissioni dû cunnuttu.
3.4 L'estrimità di l'upirazzioni di apirtura e chiusura dâ valvula di canceḍḍu di sigillatura morbida avissi a èssiri nu tinnu quatratu, e la grannizza avissi a èssiri standardizzata, e rivolta versu lu tirrenu, accussì ca li genti ponnu upirari direttamenti di terra. Li valvuli cu dischi a discu nun sunnu boni pi èssiri usati ntê riti sutta terra.
3,5 pannellu di visualizzazzioni dû gradu di apirtura e chiusura di sigillatura morbidavalvula di canceddu
(1) Lu signu di scala dû gradu di apirtura e chiusura dâ valvula di canceḍḍu di sigillatura morbida s'avissi a ghiacciari ncapu lu cupirchiu dû cambio o nnâ scoccia dû discu di schermu doppu canciari la dirizzioni, tutti rivolti a terra, e lu signu di scala s'avissi a spazzulari cu fòsfuri pi mustrari l'attrattiva;
(2) Lu matiriali di l'agugghia dû discu nnicaturi pò èssiri fattu di lastra d'acciaiu 'nossidabbili sutta li cunnizzioni di bona gistioni, altrimenti è na lastra d'acciaiu pittata, e nun avissi a èssiri fatta di peddi di alluminnu;
(3) L'agugghia dû discu nnicaturi è accattivanti, fissata saldamenti, na vota ca l'aggiustamentu di l'apirtura e dâ chiusura è accurata, avissi a èssiri chiusa cu rivetti.
3.6 Si la valvula di canceḍḍu di sigillatura morbida è sippilluta ‘n prufunnità e la distanza ntra lu miccanìsimu upirativu e lu panneḍḍu di schermu e la terra è ≥1,5 m, avissi a èssiri dutata di na struttura di barra di prulungamentu, e avissi a èssiri fissata saldamenti accussì ca li genti ponnu ossirvari e upirari di terra. Vali a diri, l'upirazzioni di apirtura e chiusura dâ valvula rintra la riti di tubbi nun è adatta pi l'upirazzioni sutta terra.
Quartu, la prova di rinnimentu dû sigillu morbiduvalvula di canceddu
4.1 Quannu la valvula veni fabbricata ‘n lotti di na certa spicificazzioni, s’avissi a affidari a n’urganizzazzioni auturitària pi pruvari li siguenti rinnimenti:
(1) La turcenti di apertura e chiusura dâ valvula sutta li cunnizzioni di prissioni di travagghiu;
(2) Sutta li cunnizzioni di prissioni di travagghiu, pò assicurari li tempi di apertura e chiusura cuntinui dûvalvulachiudiri strittamenti;
(3) Rilevamentu dû cufficenti di risistenza ô purtata dâ valvula ‘n cunnizzioni di trasportu di l’acqua dû cunnuttu.
4.2 Luvalvulas'avissi a pruvari comu si vidi prima di nesciri dâ fabbrica:
(1) Quannu la valvula è aperta, lu corpu dâ valvula avissi a risistiri â prova di prissioni nterna lu doppiu dû valuri di prissioni di travagghiu dâ valvula;
(2) Quannu la valvula è chiusa, tutti dui li lati purtanu 1,1 voti lu valuri di prissioni di travagghiu dâ valvula, e nun c'è na pirdita, ma lu valuri di pirdita dâ valvula a farfalla sigillata di mitaḍḍu nun è cchiù granni dî riquisiti rilivanti.
Quintu, l'anticurruzzioni nterna e esterna dâ valvula di canceddu di sigillatura morbida
5.1 Dintra e fora dû corpu dâ valvula (cumprisi la scatula di trasmissiuni a vilucità variàbbili), prima di tuttu, s’avissi a fari la scattatura a sparaturi, la rimozzioni dâ rina e la rimozzioni dâ rugghia, e la risina epussìdica nun tossica ‘n pulviri s’avissi a spruzziari elettrustàticamenti, cu nu spissuri di cchiù assai di 0,3 mm. Quannu è difficili spruzzari elettrustàticamenti risina epussìdica nun vilinusa supra valvuli assai granni, s’avissi a spazzulari e spruzzari macari na pittura epussìdica nun vilinusa sìmili.
5.2 L'internu dû corpu dâ valvula e tutti li parti dâ placca dâ valvula sunnu nicissari pi èssiri cumpletamenti anticurruzzioni, di na parti, nun arrugghia quannu è ammugghiatu nta l'acqua, e nun ci sarà curruzzioni elettruchìmica ntra li dui mitalli; Sicunnu, la supirfici è liscia, accussì ca la risistenza a l'acqua è ridutta.
5.3 Li riquisiti igiènici dâ risina epussìdica o dâ pittura pi l’anticurruzzioni ntô corpu dâ valvula hannu aviri nu rapportu di prova di l’autorità currispunnenti. Li prupità chìmichi e fìsichi avissiru a suddisfari macari li riquisiti rilivanti.
Ora di pubblicazzioni: 09 nuvèmmiru 2024
