La valvulaè nu strumentu usatu ntâ trasmissiuni e ntô cuntrollu di gas e liquidi cu almenu mill'anni di storia.
Attualmenti, ntô sistema di cunnutti di fluidi, la valvula di rigulazzioni è l'elimentu di cuntrollu e la sò funzioni principali è isulari l'attrizzatura e lu sistema di cunnutti, rigulari lu flussu, evitari lu ritornu, rigulari e scaricari la prissioni. Vistu ca è assai mpurtanti scègghiri la valvula di rigulazzioni cchiù adatta pû sistema di cunnitturi, è macari assai mpurtanti capiri li carattirìstichi dâ valvula e li passaggi e li basi pâ scigghiuta dâ valvula.
Prissioni numinali dâ valvula
La prissioni numinali dâ valvula si rifirisci â prissioni data dû pruggettu rilativa â risistenza miccànica dî cumpunenti dî tubbi, vali a diri ca è la prissioni di travagghiu ammissibbili dâ valvula â timpiratura spicificata, ca è lijata ô matiriali dâ valvula. La prissioni di travagghiu nun è la stissa, pirciò, la prissioni numinali è nu paràmitru ca dipenni dû matiriali dâ valvula e è currilata â timpiratura di travagghiu ammissibbili e â prissioni di travagghiu dû matiriali.
Na valvula è na struttura nta nu sistema di circulazzioni mediu o nu sistema di prissioni, ca veni usata pi règulari lu flussu o la prissioni dû mediu. Autri funzioni cumprennunu l'arrestu o l'accensioni dê media, lu cuntrollu dô flussu, canciari la dirizzioni dô flussu dê media, evitari lu ritornu dê media e lu cuntrollu o la prissioni di spurtazzioni.
Chisti funzioni si ponnu ottèniri aggiustannu la pusizzioni dâ chiusura dâ valvula. Sta règulazzioni si po fari manualmenti o autumàticamenti. L'upirazzioni manuali cumprenni macari l'upirazzioni di cuntrullari manualmenti l'unità. Li valvuli azziunati manualmenti sunnu chiamati valvuli manuali. La valvula ca evita lu ritornu è chiamata valvula di cuntrollu; chiḍḍa ca cuntrolla la prissioni di surrisu è chiamata valvula di sicurizza o valvula di surrisu.
Finu a ora, la nnustria dî valvuli è capaci di prudùciri na gamma cumpleta divalvuli di canceddu, valvuli a globbu, valvuli di farru, valvuli a spina, valvuli a sfera, valvuli elèttrichi, valvuli di cuntrollu a diaframma, valvuli di cuntrollu, valvuli di sicurizza, valvuli di riduzzioni dâ prissioni, trappi di vapuri e valvuli di arrestu d'emergenza. Prudutti di valvuli di 12 catigurìi, cchiù assai di 3000 mudelli e cchiù assai di 4000 spicificazzioni; la prissioni massima di travagghiu è di 600MPa, lu diamitru numinali massimu è di 5350mm, la timpiratura massima di travagghiu è di 1200°C, la timpiratura mìnima di travagghiu è -196°C, e lu menzu applicabbili è acqua, vapuri, ogghiu, gas naturali, media currusivi forti (comu l'àcitu nìtricu cuncintratu, l'àcitu surfùricu a cuncintrazzioni media, ecc.).
Fati attenzioni â silizzioni dâ valvula:
1. Pî ridduciri la prufunnità di rivestimentu dû tirrenu dû cunnuttu,la valvula a farfallaè giniralmenti scigghiutu pô cunnuttu di diamitru cchiù granni; lu svantaggiu principali dâ valvula a farfalla è ca la placca a farfalla occupa na certa sizzioni trasvirsali di l'acqua, ca aumenta na certa pèrdita di testa;
2. Li valvuli cumminziunali nchiùjinuvalvuli a farfalla, valvuli di canceddu, valvuli a sfera e valvuli a spina, ecc. Ntâ silizzioni s'avissi a cunzidirari l'intervallu di valvuli usati rintra la riti di furnitura d'acqua.
3. La fusioni e la prucidura di valvuli a sfera e valvuli a spina su' difficili e cari, e su' giniralmenti adatti pi tubbi di diamitru nicu e mediu. La valvula a sfera e la valvula a spina mantèninu li vantaggi dâ valvula a canceḍḍu sìngulu, risistenza ô flussu d'acqua nica, sigillatura affidàbbili, azzioni flissìbbili, funzionamentu e manutinzioni còmudi. La valvula dû tappu havi macari vantaggi sìmili, ma la sizzioni ca passa l'acqua nun è nu circu pirfettu.
4. Si havi picca effettu nnâ prufunnità dû tirrenu di cupirtura, pruva a scègghiri na valvula di canceddu; l'autizza dâ valvula di canceddu elèttrica di granni diamitru nfruenza la prufunnità di rivestimentu dû tirrenu dû cunnuttu, e la lunghizza dâ valvula di canceḍḍu urizzuntali di granni diamitru aumenta l'aria urizzuntali occupata dû cunnuttu e nfruenza la disposizzioni di autri cunnutti;
5. Nta l’ùrtimi anni, a causa dû migghiuramentu dâ tecnuluggìa dâ fusioni, l’usu dâ fusioni dâ rina di risina pò evitari o ridduciri la prucidura miccànica, arridducennu accussì li costi, quinni la fattibbilità di valvuli a sfera usati ntê cunnitturi di granni diamitru vali la pena esplurari. Pi quantu riguarda la linia di dimarcazzioni dâ grannizza dû calibru, s’avissi a cunzidirari e spartiri sicunnu la situazzioni spicìfica.
Ora di pubbricazzioni: 03 nuvèmmiru 2022
