3. Valvula a sfera
La valvula a sfera s’evulvìu dâ valvula a spina. La sò parti d'apirtura e chiusura è na sfera, e la sfera gira di 90° ntunnu a l'assi dû stelu dâ valvula pi raggiungiri lu scopu di apirtura e chiusura. La valvula a sfera è usata principalmenti ntê cunnitturi pi tagghiari, distribbuiri e canciari la dirizzioni dû flussu dû menzu. Na valvula a sfera pruggittata cu n’apirtura a forma di V havi macari na bona funzioni di rigulazzioni dû flussu.
La fabbrica di valvuli TWS furnisci na valvula a farfalla a wafer assittata risistenti YD37A1X3-16Q, valvula a farfalla cuncèntrica a doppia flàncaD34B1X3-16Q, Valvula a farfalla eccèntrica a doppia flànca secunnu Ser.13 o seri 14, valvula di canceddu a seduta ‘n gomma BS5163/F4/F5 /ANSI CL150, filtru a Y, valvula di bilanciamentu, privinturi di flussu ritornu.
3.1 Vantaggi:
Havi la risistenza ô purtata cchiù vascia (praticamenti 0).
Vistu ca nun s’arrista duranti lu funzionamentu (’n assenza di lubrificanti), pò èssiri applicatu ‘n manera affidàbbili a media currusivi e liquidi a vasciu puntu di vugghiuta.
Pò arrivari a na sigillatura cumpleta nta n’intervallu di prissioni e timpiraturi rilativamenti granni.
Pò arrivari a n'apirtura e na chiusura viloci. Lu tempu d'apirtura e chiusura di quarchi struttura è sulu di 0,05 a 0,1 sicunni, accussì pò èssiri usatu ntê sistemi automatizzati dê banchi di prova. Quannu si apri e si chiudi rapidamenti la valvula, nun c'è n’impattu duranti lu funzionamentu.
La parti di chiusura sfèrica si po pusizziunari autumaticamenti nnâ pusizzioni di cunfini.
6-- Lu menzu di travagghiu è sigillatu ‘n manera affidàbbili nnâ valvula.
Q7 Quannu la valvula è cumpletamenti aperta e cumpletamenti chiusa, li supirfici di sigillatura dâ sfera e lu sediu dâ valvula sunnu isulati dû menzu. Pirciò, lu menzu ca scurri attraversu la valvula a granni vilucità nun pruvucarà l'erusioni dî supirfici di sigillatura.
Havi na struttura cumpatta e nu pisu liggiru. Pò èssiri cunzidirata la struttura di valvula cchiù raggiunevuli pi sistemi medi a vascia timpiratura.
Luvalvulacorpu è simmètricu. Supratuttu pâ struttura dû corpu dâ valvula saldata, pò risistiri beni ô stress dû cunnuttu.
La parti di chiusura pò risistiri â diffirenza di prissioni auta duranti la chiusura.
La valvula a sfera cu nu corpu di valvula cumpletamenti saldatu pò èssiri sippillutu direttamenti sutta terra, pruteggennu li cumpunenti nterni dâ valvula dâ curruzzioni. La so durata di sirvizziu massima po arrivari a 30 anni, facennula divintari la valvula cchiù idiali pi cunnitturi di pitroliu e gas naturali.
3.2 Svantaggi:
Lu principalivalvulalu matiriali di l'aneddu di sigillatura dû sediu dâ valvula a sfera è lu politetrafluoruetileni (PTFE). È inerti a quasi tutti li sustanzi chìmichi e àvi carattirìstichi cumpleti comu un cufficenti di frizzioni nicu, pristazzioni stàbbili, risistenza ô nvicchiamentu, n'ampia gamma di timpiraturi applicabbili e pristazzioni di sigillatura eccizziunali. Cumunca, li prupità fìsichi dû PTFE, ntra li quali un cufficenti di spanzioni rilativamenti àutu, sinzibbilità ô flussu friddu e scarsa cunnuttività tèrmica, abbisogna ca la pruggettazzioni dû sigillu dû sediu dâ valvula s’àvi a fari ntunnu a sti prupità. Pirciò, quannu lu matiriali di sigillatura s'indurisci, l'affidabbilità dû sigillamentu è cumprumissa. Sparti, lu gradu di risistenza â timpiratura dû PTFE è rilativamenti vasciu, e po èssiri usatu sulu a timpiraturi sutta li 180°C. Quannu la timpiratura supira stu valuri, lu matiriali di sigillatura nvicchia. Cunzidirannu l'usu a longu tèrmini, di sòlitu veni usatu sulu a 120°C.
Li sò rinnimenti ri rigulazzioni sunnu ‘n po’ peggiuri ri chiḍḍi dâ valvula a globbu, ‘n particulari pì valvuli pneumàtichi (o valvuli elèttrichi).
5. Valvula di spina
Na valvula a spina si rifirisci a na valvula rutativa unni la parti di chiusura havi la forma di nu pistuni. Rutannu 90°, l'apirtura dû passaggiu ntâ spina veni fatta pi cumunicari cu o siparata di l'apirtura dû passaggiu ntô corpu dâ valvula, arrivannu a l'apirtura o â chiusura dâ valvula. È chiamatu macari rubinettu, rubinettu o canceddu rutativu. La furma dâ spina pò èssiri a cilìnnaru o cònica. Ci su' assai tipi, ntra li quali lu tipu drittu, lu tipu a tri vie e lu tipu a quattru vie. Lu sò principiu è basicamenti sìmili a chiḍḍu di na valvula a sfera.
5.1 Vantaggi:
È adattu pi funziunamentu friquenti, cu apirtura e chiusura viloci e liggieri.
La risistenza dû fluidu è nica.
Havi na struttura sìmprici, nu vulumi rilativamenti nicu, nu pisu liggiru e è fàcili di mantèniri.
Havi boni pristazzioni di sigillatura.
Nun è ristrittu dâ dirizzioni di stallazzioni, la dirizzioni di flussu dû menzu pò èssiri arbitraria.
Nun ci sunnu vibrazzioni, e lu scrùsciu è vasciu.
5.2 Svantaggi:
La supirfici di sigillatura è troppu granni, purtannu a troppa turcenti e na flissibbilità nsufficienti.
Nfruenzatu dû sò pisu, la grannizza dû diamitru dâ valvula è limitata.
Nta l’usu riali, si è nicissària na valvula di granni grannizza, s’àvi a usari na struttura a spina nversa, ca è prubbabbili ca nfruenza l’effettu di sigillatura.
Maggiuri dittagghi, si ponnu cuntattari gratuitamentiValvula TWSfàbbrica.
Tempu di pubblicazzioni: 12-apr-2025

